Har du ekstra affald?

Står du i en situation, hvor du har mere affald, end du plejer, er der flere muligheder for at komme af med det. Du kan købe en ekstrasæk, et afhentningskort, eller du kan købe en ekstra tømning af beholderen.

Ekstrasæk

Når du køber en ekstrasæk, kan du fylde den med restaffald og stille ved siden af din skraldespand til mad- og restaffald. Skraldemanden tager ekstrasækken med, næste gang du får tømt beholderen til mad- og restaffald.

Bemærk, at ekstrasækken maksimalt må veje 11 kg, når du stiller den ud til afhentning.

Hvad koster en ekstrasæk?

En ekstrasæk koster 50 kr. pr. sæk inklusive afhentning.

Hvordan bestiller jeg en ekstrasæk?

Du bestiller en ekstrasæk ved at skrive til post@faxeforsyning.dk med titlen ’Bestilling af ekstrasæk'.

I mailen skal du skrive:

  1. Dit navn
  2. Din adresse
  3. Hvor mange ekstrasække du vil bestille
  4. Det samlede beløb for antal ekstrasække

Når du har sendt mailen, skal du overføre det samlede beløb på MobilePay til 76691. I transaktionen skal du skrive dit fulde navn, din adresse, det antal ekstrasække du har bestilt, og at du betaler for ekstrasække.
Eks.: ”Lars Larsen + Adresse + 2 stk. ekstrasække.” Herefter bliver det antal sække du har bestilt leveret til din adresse indenfor et par dage. 

Du har også mulighed for at komme forbi os på Jens Chr. Skous Vej 1, 4690 Haslev i vores åbningstid, for at købe en ekstrasæk.

Godkendt ekstrasæk
Sådan ser den ekstrasæk ud, som du kan købe.

Afhentningskort

Du kan købe afhentningskort hos Borgerservice, som du bruger sammen med en klar eller en sort affaldssæk - du skal selv købe sækken.

Hvad koster et afhentningskort?

Afhentningskortet koster 50.- kr. pr. kort inklusive afhentning.

Hvordan gør jeg?

Når du har fyldt restaffaldet i en klar eller sort affaldssæk (som du fx kan købe i et supermarked), binder du afhentningskortet fast på sækken, og sætter den ved siden af din affaldsbeholder.

Afhentningskortet viser skraldemanden, at han skal tage sækken med.
Han tager sækken med, næste gang du får tømt mad- og restaffald. 

Ekstra tømning af beholder

Hvis du ønsker at få tømt din rest- og madaffaldsbeholder (190 l eller 240 l) en ekstra gang er der to muligheder: 

  • Ekstra tømning indenfor rute koster kr. 125,0 kan forventes udført indenfor maks. 5 hverdage.
  • Ekstra tømning udenfor rute koster kr. 500,0 kan forventes udført senest næstkommende hverdag.

Begge dele skal bestilles inden kl. 14.30 og bliver behandlet næste hverdag. Beløbet bliver opkrævet næste gang der udsendes regning på affaldsordningen.  

Du kan selv bestille ekstra tømning på Mit Affald eller ved at ringe til os på 70 26 02 07 eller sende en mail på: post@faxeforsyning.dk